Online fysiotherapie afspraak
Door Fysio Haarstraat op donderdag 26 maart 2020Fysio Haarstraat denkt graag met je mee. Vanwege het Coronavirus bieden onze therapeuten nu ook online fysiotherapie, zodat we je kunnen blijven helpen bij (pijn) klachten. Maar hoe werkt dat nu precies? Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt hiervoor een telefoon of een e-mailaccount nodig, zodat we je kunnen spreken, en oefeningen en een vragenlijst kunnen toesturen.Je krijgt via de e-mail vragenlijsten opgestuurd om je klachten in kaart te brengen. Vervolgens kan de fysiotherapeut samen met jou telefonisch of via beeldbellen de klachten en voortgang bespreken en de nodige oefeningen met je doornemen en/of via e-mail toesturen. De online begeleiding wordt als een behandeling gedeclareerd bij jouw zorgverzekeraar.
Hoe werkt fysiotherapie online?
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt hiervoor een telefoon, laptop of tablet en een e-mailaccount nodig, zodat we je kunnen spreken, en oefeningen en een vragenlijst kunnen toesturen.
Stap 1: vul het intakeformulier voorafgaand aan het gesprek in
Voordat het intakegesprek met de fysiotherapeut plaatsvindt, ontvang je een online intakeformulier. Door antwoord te geven op deze vragen, krijgt jouw fysiotherapeut al een beeld van de klachten en kan daardoor gerichter het intakegesprek met je doorlopen.
Stap 2: het intakegesprek, telefonisch of online
De fysiotherapeut neemt contact op, op de afgesproken tijd om het intakegesprek met je te houden. Normaal gesproken vindt dit gesprek op de praktijk plaats, maar dit kan in veel gevallen ook telefonisch of via online bellen. De fysiotherapeut haalt bij elk behandeltraject het grootste gedeelte van de informatie uit dit vraaggesprek en kan op deze manier bepaalde klachten uitsluiten en tot een diagnose en behandelplan komen.
U krijgt vooraf een uitnodiging via sms of e-mail voor deze afspraak. De fysiotherapeut belt jou per telefoon of via een online kanaal. Deze verbinding is beveiligd en voldoet aan de eisen voor bescherming van persoonsgegevens.
Stap 3: en nu aan de slag!
De fysiotherapeut stelt een diagnose, adviseert en legt uit wat je kunt doen om klachten te verminderen. Fysieke behandelingen kunnen natuurlijk niet door de telefoon, maar dit is niet in alle gevallen noodzakelijk. De fysiotherapeut kan onderscheid maken in wat je zelf kunt bereiken met oefeningen en de behandeling aanpassen.
Stap 4: voortgang
De fysiotherapeut plant indien gewenst een vervolgafspraak met je in. Wanneer dit precies is, is afhankelijk van jouw wens en (de ontwikkeling van) de klacht. Aan de hand van jouw feedback kan de fysiotherapeut verder adviseren hoe je de klacht kunt verminderen en bepalen of er andere oefeningen nodig zijn, of dat de oefeningen vaker of zwaarder moeten worden uitgevoerd. Mogelijk breidt de fysiotherapeut het aantal oefeningen uit of wisselt deze af.
Klik de tweede optie op het contactformulier om een afspraak te maken voor een online fysiotherapie afspraak.
Als u een andere afspraak wilt maken kunt u dit hier ook aangeven.
Meer nieuwsberichten
Wij zijn wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Bij akkoord kunt u onze website direct bezoeken.
Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor statistieken, advertenties en sociale media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen.