Bovenkant van de pagina
Direct naar content

Fysio Haarstraat per 4 mei gefaseerd open

Door Fysio Haarstraat op zaterdag 02 mei 2020

Fysio Haarstraat gaat per 04-05-2020 gefaseerd open voor fysiotherapeutische zorg!

Vanaf maandag 4 mei plannen we weer gefaseerd behandelingen in de praktijk!

De fysieke mogelijkheden voor fysiotherapie in de praktijk wordt binnen Fysio Haarstraat op de meest veilige manier uitgebreid. Dit gebeurt aan de hand van een goedgekeurd protocol waarbij de veiligheid voor de cliƫnt en therapeut voorop staat. Met deze voorzorgsmaatregelen kan fysiotherapie binnen de 'anderhalve meter samenleving' worden uitgevoerd. We werken daarom voorlopig met een volledig aangepast rooster, dat wil zeggen dat er maar maximaal 1 therapeut in de praktijk aan het behandelen is. Hiervoor hanteren we een werkschema dat op elkaar afgestemd is in gescheiden tijdsblokken per therapeut.

Restricties

Echter, zitten er nog een aantal restricties en maatregelen aan het heropenen en opschalen van deze zorg. De praktijk is anders ingericht, zodat de anderhalve meter tot elkaar aangehouden kan worden.
Onze fysiotherapeuten zullen persoonlijke beschermingsmiddelen dragen wanneer fysiotherapeutische interventies binnen 1,5 meter noodzakelijk zijn.
Wilt u een afspraak maken? Dan kan dit alleen op "afstand" en hiervoor kunt u NIET in de praktijk komen.

U kunt een afspraak maken bij onze praktijk door te bellen naar: 0548 - 745133 en de voicemail in te spreken. Spreek uw klacht/hulpvraag, naam en geboortedatum in en wij bellen u zo spoedig mogelijk, dezelfde dag nog terug. Ook kunt u het contactformulier op onze website invullen of stuur een mail naar info@fysiohaarstraat.nl.

Triage/stappenplan

Wanneer we contact met u opnemen stellen we u een aantal vragen omtrent klachten en symptomen die passen bij het coronavirus.
Daarna overleggen we samen met u wat de behandelmogelijkheden zijn.
De fysiotherapeut bepaalt uiteindelijk of het noodzakelijk is en op welke wijze een behandeling kan plaatsvinden.
Verder is het belangrijk dat u goed op de hoogte bent van het huidige beleid binnen Fysio Haarstraat.
Daarnaast gaat u, als u een behandeling bij ons in de praktijk heeft, akkoord met de voorgestelde behandeling, waarbij er ondanks alle voorzorgsmaatregelen er altijd een kleine kans op besmetting met het coronavirus aanwezig is.
We hopen op ieders begrip hiervoor.

Behandeling

Wanneer er een behandeling gepland wordt, krijgt u van ons een afspraakbevestiging per mail en zal er 24 uur voor de afspraak nog een reminder volgen. In beide mails staan alle regels en maatregelen genoemd waar we ons aan moeten houden! Lees deze informatie dus aandachtig door en volg de instructies op.

Het is belangrijk dat u beseft dat u NIET naar de praktijk mag komen wanneer u alsnog symptomen krijgt die mogelijk duiden op besmetting met het corona virus. Hierbij moet u denken aan: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, verhoging/koorts (> 38 C graden). Ook als u hooikoorts klachten heeft of als er mensen binnen uw gezin zijn die op dat moment wel deze symptomen hebben, hetgeen kan duiden op aanwezige besmetting binnen het gezin, dan kunt u NIET naar de praktijk komen.

We vragen iedereen om zich aan een aantal regels en voorschriften te houden

• U heeft de mail die u heeft gekregen betreffende het huidige beleid binnen Fysio Haarstraat gelezen
  • Kom alleen, of indien noodzakelijk met maximaal 1 begeleider
  • Vergeet niet om 2 eigen handdoeken mee te nemen, waarvan 1 het formaat badlaken heeft en neem eventueel een thuis gevulde bidon water mee
  • Zorg dat u maximaal 5 minuten van tevoren aanwezig bent en ga na de behandeling direct naar huis
  • Houd u aan de 1,5 meter afstand
  • Desinfecteer u handen bij binnenkomst
  • Hoesten en niezen aan de binnenkant van elleboog en gebruik papieren zakdoekjes
  • Maak gebruik van de uitgang die de fysiotherapeut aangeeft
  • Schudt geen handen
  • kleed u indien nodig, thuis om
  • Maak geen gebruik van het toilet
  • Houd rekening met elkaar en volg de aanwijzingen van het aanwezige personeel op

U kunt ervan uitgaan dat wij altijd wanneer het nodig is, persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals; een mondkapje, handschoenen en een bril, zullen dragen tijdens de behandeling.

Laten we samen zorgen voor een succesvolle en verantwoorde opstart van de fysiotherapie zodat we u ook in de komende maanden kunnen blijven helpen wanneer dit nodig is.

Team Fysio Haarstraat

Terug naar de bovenkant van de pagina