Bovenkant van de pagina

Belangrijk: fysiotherapie tijdens corona

Door Fysio Haarstraat op zaterdag 22 januari 2022

Belangrijk: fysiotherapie tijdens corona

Op deze pagina houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent corona en wat dit betekent voor uw bezoek aan onze praktijk.

Fysio Haarstraat is geopend voor alle fysiotherapiebehandelingen. Fysiotherapie valt onder de medische contact beroepen en mogen de reguliere openingstijden open blijven. Met de huidige maatregelen en strikte protocollen trachten we het bezoek aan onze praktijk zo veilig mogelijk te houden. Dit gebeurt aan de hand van een goedgekeurd protocol waarbij de veiligheid voor de cliƫnt en therapeut voorop staat. Met deze voorzorgsmaatregelen kan fysiotherapie binnen de 'anderhalve meter samenleving' worden uitgevoerd. Wij verzoeken u de mail met het protocol die u van ons ontvangt door te lezen voordat u naar de praktijk komt. Indien u niet naar de praktijk kunt komen, is persoonlijke online fysiotherapie ook mogelijk (telefonisch of via beeldbellen).

U kunt een afspraak maken bij onze praktijk door te bellen naar: 0548 - 745133 en de voicemail in te spreken. Spreek uw klacht/hulpvraag, naam en geboortedatum in en wij bellen u zo spoedig mogelijk, dezelfde dag nog terug. Ook kunt u het contactformulier op onze website invullen of stuur een mail naar info@fysiohaarstraat.nl.

Triage/stappenplan

Wanneer we contact met u opnemen stellen we u een aantal vragen omtrent klachten en symptomen die passen bij het coronavirus.
Daarna overleggen we samen met u wat de behandelmogelijkheden zijn.
De fysiotherapeut bepaalt uiteindelijk of het noodzakelijk is en op welke wijze een behandeling kan plaatsvinden.
Verder is het belangrijk dat u goed op de hoogte bent van het huidige beleid binnen Fysio Haarstraat.
Daarnaast gaat u, als u een behandeling bij ons in de praktijk heeft, akkoord met de voorgestelde behandeling, waarbij er ondanks alle voorzorgsmaatregelen er altijd een kleine kans op besmetting met het coronavirus aanwezig is.
We hopen op ieders begrip hiervoor.

Behandeling

Wanneer er een behandeling gepland wordt, krijgt u van ons een afspraakbevestiging per mail en zal er 24 uur voor de afspraak nog een reminder volgen. In beide mails staan alle regels en maatregelen genoemd waar we ons aan moeten houden! Lees deze informatie dus aandachtig door en volg de instructies op.

Het is belangrijk dat u beseft dat u NIET naar de praktijk mag komen wanneer u alsnog symptomen krijgt die mogelijk duiden op besmetting met het corona virus. Hierbij moet u denken aan: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, verhoging/koorts (> 38 C graden). Ook als u hooikoorts klachten heeft of als er mensen binnen uw gezin zijn die op dat moment wel deze symptomen hebben, hetgeen kan duiden op aanwezige besmetting binnen het gezin, dan kunt u NIET naar de praktijk komen.

We vragen iedereen om zich aan een aantal regels en voorschriften te houden:

- U heeft de mail die u heeft gekregen betreffende het huidige beleid binnen Fysio Haarstraat gelezen

- Kom alleen, of indien noodzakelijk met maximaal 1 begeleider

- Vergeet niet om 2 eigen handdoeken mee te nemen, waarvan 1 het formaat badlaken heeft en

- Neem eventueel een thuis gevulde bidon water mee
- Wij verzoeken u dringend om bij binnenkomst een mondkapje te dragen

- Zorg dat u maximaal 5 minuten van tevoren aanwezig bent en ga na de behandeling direct naar huis

- Houd u aan de 1,5 meter afstand

- Desinfecteer u handen bij binnenkomst

- Hoesten en niezen aan de binnenkant van elleboog en gebruik papieren zakdoekjes

- Maak gebruik van de uitgang die de fysiotherapeut aangeeft

- Schudt geen handen

- Kleed u indien nodig, thuis om

- Maak geen gebruik van het toilet

- Houd rekening met elkaar en volg de aanwijzingen van het aanwezige personeel op

Afmelding wegens Corona gerelateerde klachten voor 9 uur 's ochtends, zullen niet in rekening worden gebracht.

Team Fysio Haarstraat

Terug naar de bovenkant van de pagina